czwartek, 20 października 2011

12#,,Pachnidło'' Patrick Süskind

Witka!
A jednak mi się udało! Pomimo nawału lektury (,,Antygona'' Sofokles) udało mi się przeczytać jeszcze ,,Pachnidło''!
ogólne informacje:
moja ocena:7/10
ocena:Wbrew opisowi na okładce książka nie jest głównie o mordercy. Jest o życiu Jana Baptysty Grenuille. O jego dzieciństwie, młodości i dopiero na samym końcu można się zapoznać z morderstwami, które według mnie zostały brutalnie obcięte. Niestety jest tylko ,,wspomniane'' ,że Jan zabił 24 kobiety, a dokładniej jest opisana tylko śmierć ostatniej. Pomimo to książka jest bardzo ciekawa, a zakończenie zaskakujące.
polecam:
opis: Jan Baptysta Grenuille, obdarzony niepospolitym zmysłem węchu, tworzy najdoskonalsze na świecie eliksiry do produkcji perfum. Zachwyca się nimi nie tylko XVIII-wieczny Paryż, centrum mody i elegancji. Sam Grenuille nie jest jednak zadowolony. Oto owładnęła nim myśl, by wydestylować wonność nad wonnościami, pochodzącą z... dziewiczego kobiecego ciała. Owładnięty idée fixe, postanawia znaleźć dziewczynę o doskonałym zapachu, choćby nawet miał popełnić zbrodnię...

dane:
      wydawnictwo: Świat Książki
       ilość stron: 253 (format B6)
Muzyczka:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz